دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۰۳

کاربردهای عسل طبیعی

عسل رایحه خوانسار، تولید کننده عسل ارگانیک، عسل طبیعی، عسل انگبین و ...

کاربردهای عسل طبیعی

۱۰۴ بازديد

عسل ماده ای مقوی

عسل ماده ای مقوی و انرژی زاست ، بطوری که هر 100 گرم عسل طبیعی می تواند 330 کیلوکالری انرژی تولید کند. عسل حاوی 18 نوع اسید آمینه شناخته شده می باشد که “پرولین” ، مهمترین آنهاست. انواع ویتامین های (E ، D ، C ، A ، B5 ، B3 ، B2 ، B1) و نیز مواد معدنی کلسیم ، فسفر ، پتاسیم ، سدیم ، منیزیم ، آهن ، روی ، سولفور و گوگرد می باشد. عسل خاصیت میکروب کشی دارد و هیچ میکروبی در عسل اثر ندارد ، زیرا سریعا آب موجود در میکروب ها را جذب نموده و سبب نابودی آنها می شود. به همین منظور در درمان و ضد عفونی نمودن زخم ها و سوختگی ها می توان از عسل استفاده نمود. عسل طبیعی اسید های اضافی معده را از بین می برد و در درمان زخم و ورم معده موثر است. همچنین عسل با کمک آنزیم های موجود در خود می تواند چربی های دور قلب و رسوبات دیواره رگها را کاهش دهد. 


موارد مصرف

یکی از بهترین راههای استفاده از عسل مصرف آن به صورت شربت می باشد که روش مناسبی برای هضم و جذب سریع آن است همچنین می توان مخلوط شیر و عسل را قبل از صبحانه میل نمود. عسل در درمان بسیاری از بیماریها از جمله بیماریهای قلب و عروق نقش بسزایی دارد . ثابت شده است که عسل به دلیل دارا بودن گلوکز زیاد تاثیر خوبی بر روی عضلات قلب دارد . در بیماریهای کلیوی عسل ضد عفونی کننده خوبی برای مجاری ادرار می باشد. 


تاثیر عسل طبیعی روی دندان ها

قندهای عسل طبیعی با اینکه شیرینی فراوانی دارند به دندانها صدمه نمی زنند چنانچه شکر مدتی در دهان بماند به وسیله باکتری های دهان تجزیه می گردد و تولید اسید لاکتیک می نماید که برای دندان مضر است ولی عسل بر خلاف شکر چون دارای نوعی آنتی بیوتیک طبیعی است هیچگونه اسیدی در دهان تولید نکرده و حتی موجب ضد عفونی دندانها نیز می شود. پژوهشگران معتقدند که چای حاوی فلورین بوده و داروی موثری برای جلوگیری از فساد دندانها می باشد مشروط بر آنکه با عسل نوشیده شود. همچنین عسل طبیعی دارای خواص زیاد دیگری می باشد از جمله -تاثیرآن بر روی پوست ( ماسکهای زیبایی) -بر روی زخمهای سوختگی -بر روی جراحات پوستی و ...

منبع: عسل رایحه خوانسار

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.