یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۰۳

غذای ارگانیـــک چیست؟

عسل رایحه خوانسار، تولید کننده عسل ارگانیک، عسل طبیعی، عسل انگبین و ...

غذای ارگانیـــک چیست؟

۱۲۰ بازديد

غذای ارگانیک از غذاهای حیوانی گیاهی که در تولید آن ازسیستم های طبیعی استفاده شده و اصلاح ژنتیک و مواد شیمیایی شامل حشره کش ، قارچ کش ، آفت کش و علف کش بکار نرفته باشد.

غذای ارگانیک از غذاهای حیوانی گیاهی که در تولید آن ازسیستم های طبیعی استفاده شده و اصلاح ژنتیک و مواد شیمیایی شامل حشره کش ، قارچ کش ، آفت کش و علف کش بکار نرفته باشد طرفداری از محیط زیست و آغشته نکردن مواد غذایی با مواد شیمیایی و تهیه غذای پاک از اهداف مهم در تولید غذای ارکانیک است. یعنی به هم نزدن قوانین طبیعت و چرخه های حیاتی مثل چرخه آب ، چرخه کربن و دنیای عاری از سم. فرانسه اولین کشوری است که برای محصولات غذایی برچسب دولتی با عنوان "کشاورزی ارگانیک" ارائه داده. اکنون استرالیا 74 درصد از اراضی کشاورزی ارگانیک دنیارا دارا است. بر اساس تحقیقات دانشمندان ؛ سیب ارگانیک خوش طعم تر از سیب عادی است . گوجه فرنگی ارگانیک 97 درصد آنتی اکسیدان بیشتری از نوع سنتی دارد و نان حاصل از گندم ارگانیک کیفیت بهتری دارد . عسل طبیعی ارگانیک کیفیت ، طعم و تاثیر دارویی بیشتری دارد . کودکانی که از شیر های ارگانیک تغذیه شده بودند ،کمتر دچار اگزما ، آسم و در نهایت آلرژی شدند و کاهش بروز سرطان در کودکان بعد ازمصرف شیر ارگانیک مشاهده شده است . غذای ارگانیک ارزش غذایی بالا تری از لحاظ کلسیم ، آهن ،فسفر منیزیم ،مواد آلی و ویتامین سی دارد. ترکیبات عسل ارگانیک غنی تر و موثر تر از دیگر عسل هاست . اهمیت عسل ارگانیک در سالم و طبیعی بودن محصول و کیفیت مطلوب آن است . محل استقرار کندو های زنبور عسل ارگانیک در کوهستان می باشد و بدور از سمپاشی مزارع بوده و عسل تولیدی فاقد دارو و باقیمانده سموم می باشد.

این هم مورد توجه خانم‌ها و دخترهای جوانی که از وجود سلولیت در بدن‌شان شکایت دارند.

به عقیده‌ی برخی از متخصصان یکی از دلایل اصلی بروز سلولیت مصرف مواد غذایی مدرن و حاوی آفت‌کش‌ها، کودهای شیمیایی، هورمون‌های رشد و افزودنی‌های دیگری می‌باشد که روزانه مصرف می‌کنیم.

متاسفانه کودهای شیمیایی اثرات منفی روی طبیعت دارند. کشاورزان تولید کننده‌ی محصولات ارگانیک از کودهای شیمیایی استفاده نکرده و برای حاصل‌خیزی زمین‌شان از کودهای ترکیبی کمک می‌گیرند. همین کار هم باعث کاهش ضایعات می‌شود

قدیم‌ها همه‌ی مردم مواد غذایی طبیعی و ارگانیک مصرف می‌کردند. در واقع بیشتر مردم خودشان میوه و سبزیجات مورد نیازشان را در حیاط یا باغچه‌ی منزل‌شان تولید می‌کردند. برای همین هم کمتر قربانی توده‌های بد‌‌شکلی مانند سلولیت بودند. به عقیده‌ی این متخصصان هر چه بیشتر مصرف مواد غذایی ارگانیک را جایگزین مواد غذایی مدرن بکنید کمتر دچار سلولیت خواهید شد.

 

عسل ارگانیک شمارا باهوش تر می کند!

حتما می دانید که شکلات سیاه برای مغز مفید است

به خاطر این که ترکیبات این ماده‌ی غذایی عروق را تمیز کرده و تولید هورمون سروتونین را افزایش می‌دهد. در واقع باید بدانید که شکلات سیاه سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها است و استرس را نیز کاهش می‌دهد.
به عقیده‌ی محققان اگر به طور مرتب شکلات سیاه میل کنید مطمئنا در ۸۰ سالگی هوش و حواس و حافظه‌ی بهتری خواهید داشت. 

البته این کافی نیست که هر شکلاتی را به نام شکلات سیاه میل کنید. 
برای بهره‌مندی از خواص این ماده‌ی غذایی لازم است که شکلات‌تان حاوی کمترین میزان افزودنی‌ها بوده و فراوری‌های کمی روی آن صورت گرفته باشد. 

یعنی اینکه استفاده از ترکیبات شیمیایی در تولید آن ها به کمترین میزان خود بوده و ارگانیک باشند.
 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.